Inspirație pentru administrație: Aplicația care calculează emisiile de carbon ale locuitorilor din Lahti
iunie 30, 2022Plimbare în Pădurea Băneasa, viitoare arie naturală urbană protejată
iulie 12, 2022Documentul poate fi consultat aici:
https://bit.ly/RegulamentPV-01
Deși ar fi al treilea Regulament care va ajunge pentru aprobare la Ministerul Mediului, măsura în sine este utilă. Considerăm însă că decât să reia procedura de la zero, ar fi fost mai rapid ca Administrația să continue demersurile începute de Asociația Parcul Natural Văcărești în 2017.
Vă încurajăm să parcurgeți documentul pus în dezbatere publică de către Administrația Parcului și să veniți cu propriile propuneri și observații. Acestea pot fi transmise Administrației Parcul Natural Văcărești pe adresa de e-mail apnv@pmb.ro.
În ce ne privește, membrii Asociației Parcul Natural Văcărești au următoarele propuneri și observații legate de Regulamentul propus de Administrație. Acestea vor fi transmise Administrației Parcul Natural Văcărești pe cale oficială:
1. Art. 6 – Administrația Parcului se poate schimba și, implicit, amenajările trebuie sa fie ale Parcului, nu ale Administratorului. Considerăm că pe infrastructura de vizitare ar trebui pus logo-ul Parcului, alături de logo-ul Administratorului și finanțatorilor proiectelor, când e cazul. Propunem ca logo-ul Parcului să fie cel actual, el fiind deja cunoscut publicului de mulți ani. Tot la acest articol mai trebuie înlocuită formularea “acordul scris al Directorului”, cu “avizul Administrației Parcului”.
2. Art. 8.1 – Invariabil, plantările presupun introducerea de specii și trebuie
permise. Desigur, acest lucru s-ar face conform Planului de Management și doar cu avizul Administrației Parcului. Și la acest articol mai trebuie înlocuită formularea “acordul scris al Directorului”, cu “avizul Administrației Parcului”.
3. Art. 8.3 – Sub forma actuală, acest articol nu permite eliminarea speciilor invazive din Parcul Natural Văcărești. Considerăm că acest tip de activitate trebuie permisă și realizată atunci când situația o cere. Punerea în aplicare a acestui articol nu i-ar permite unui copil să culeagă și mănânce, de pildă, câteva corcodușe. Considerăm că în Parcul Natural Văcărești culesul fructelor poate fi permis, câtă vreme nu se face în scop comercial.
4. Art. 8.7 – Considerăm că fumatul poate fi permis exclusiv în spații special amenajate, pe zonele betonate, unde nu există riscul producerii de incendii.
5. Art. 8.9 – Pentru a proteja fauna, considerăm că Parcul Natural Văcărești nu trebuie să aibă iluminat public.
6. Art. 8.10 – Propunerea în sine ni se pare benefică, dar trebuie înlocuită formularea “acordul scris al Directorului”, cu “avizul Administrației Parcului”.
7. Art. 9 – Formularea “cu excepția infrastructurii destinate amenajării PNV” este vagă și interpretabilă. Considerăm că mai util ar fi să fie prevăzute, punctual, excepțiile din Planul de Management. Și dacă tot a venit vorba, nu sunt menționate construcțiile și amenajările existente.
8. Art. 10 – Considerăm că punctul 7 al acestui articol este suficient pentru a se evita șirul redundant de excepții de la punctele 1-6. Punctul 7 spune foarte clar: “Lucrări prevăzute în Planul de Management al PNV”.
9. Art. 11.2 – Considerăm că accesul poate fi permis în Parc și pe timpul nopții. De exemplu, pentru organizarea unor tabere de astronomie sau activități de cunoaștere a speciilor nocturne, cum sunt liliecii.
10. Art. 11.4 – Considerăm că accesul bicicletelor ar putea fi permis doar pe dig.
11. Art. 11.5 – Vânătoarea este interzisă oricum în intravilan prin Legea Vânătorii. Așadar, menționarea ca atare a interzicerii vânătorii în Parc nu este necesară.
12. Art. 11.7 – Nu știm la ce fel de activități agricole se referă Administrația. Oricum, acestea trebuie reglementate în Planul de Management al Parcului, dar considerăm că în anumite situații (și cu avizul Administrației, desigur) cositul și pășunatul ar putea fi premise.
13. Art. 11.9 – Considerăm că “activităţile meşteşugăreşti şi comerciale” trebuie interzise în Parc.
14. Art. 11.10 – Considerăm că s-a strecurat o confuzie: e vorba despre AVIZE ale Administrației, nu autorizații.
15. Art. 11.11 – Considerăm că “activități hidroelectrice” nu s-ar putea desfășura oricum pe bălțile din Parcul Natural Văcărești. Și dacă tehnologia ar permite-o, tot ar fi activități ce presupun avizul Administrației. Așadar, tot articolul poate fi eliminat.
16. Art. 11.12 – “Practicarea activităților sportive și de agrement nautice” (cu ambarcațiuni motorizate sau nu) trebuie interzisă. Acest tip de activități ar dăuna grav biodiversității.
17. Art. 11.13 – Trebuie înlocuită formularea “autorizat de directorul Administrației ”, cu “avizat de Administrația Parcului”.
18. Art. 11.13.3 – Considerăm cel puțin nepotrivit ca cineva să fie nevoit să ceară aviz pentru o activitate sportivă de agrement, cum ar fi alergatul în Parc.
19. Art. 11.14 – Trebuie înlocuită formularea “autorizația directorului” cu “avizul Administrației Parcului”.
20. Art. 11.15 – Formularea “activitate profesională” este vagă și poate însemna cam orice. Ca în multe alte locuri, apare formularea “autorizația Directorului”, în loc “de avizul Administrației”.
Acestea sunt observațiile noastre. Vă încurajăm să veniți cu propriile observații și propuneri, pentru viitorul Parcului Natural Văcărești!